Våren här?

Det händer alltför många gånger när våren är på g att man säger "Nu kommer det ingen mer snö".
Och ändå så ligger det ett lager med snö på backen nästa dag.

I förrgår stog jag & grannen ute och smuttade på en varsin giftpinne i den underbara vårsolen och hon sa meningen som egentligen skriker ut "GE MIG SNÖ", ja, hon sa meningen "Nu kommer det ingen mer snö"

Och jag som var bombsäker på att det skulle komma snö igår vart mäkta förvånad när jag klev upp ur sängen och upptcäkte att vädret bara var dåligt, ingen snö låg på backen och det var inga snöflingor som dalade ner från den grådassiga himlen.

Och idag vart jag ännu mer förvånad när jag upptäckte att det var strålande sol ute.

Men överasskningar är det bästa jag vet, och nu får jag hoppas på att jag blir fortsatt positivt överasskad när det gäller vädret!

Ja, jag har skaffat en blogg nu iallafall, vilket jag kanske borde ha skrivit det första jag gjorde istället för att skriva om hur vädret är ute, men ni som läser det här har väl antagligen redan förstått att jag har gjort en blogg..
Jag hade en blogg tidigare, som jag dock tillochmed själv glömde bort adressen till.
Alltså var inte bloggen speciellt populär för varken mig eller någon läsare.

Vi får väl se hur den här bloggen urartar sig antar jag =)

Idag finns det en del att skriva om, det är ju trots allt alla hjärtans dag!

Jag antar att jag hade varit helt till mig och överlycklig, OM min älskling inte hade jobbat idag.
Men jodå, han har jobbat sen 2 och ska jobba tills 11 ikväll.
Så han får jag inte träffa idag minsann.
Nej, det blir imorgon jag återigen får slänga mig in i hans armar, ge han en riktigt slafsig kärleks kyss och sen mysa framför en film =)

Jag gillart!

Just nu sitter jag och väntar på att Martyr kvinnan, (som min bror Johan säger om mamma) ska bli klar med maten så jag kan få stilla min hunger.
Sen ska jag väl damma mitt rum, som mamma har tjatat om hela veckan.
Dags att ta tummen ur röven och göra det antar jag.

Ni får ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag, och njut förihelvete av solen medans den finns!

/Linn.


image1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0