Tv-Program.

Okej, idag tänkte jag skriva lite om Tv-Program...
Häromdagen satt jag med min mamma & lillebror vid tv-n och tittade på "En annan del av köping".

Egentligen är det Tv-programmet så jävla förnedrande.
Jag menar, alla som kollar på det programmet tittar ju på det bara för att skratta åt "sären" eller vad man säger.
Ingen sitter ju och tittar på det för att dom verkligen är intresserade.
Det är ju enbart till för att förnedra dom.
Dom det handlar om tycker ju det är jättekul att dom är populära och att dom är med på tv.

Är det verkligen snällt att sända ett sånt program? Enligt mig är det så sinnessjukt att folk ens kommer på idén att filma dom, dom utnyttjar ju deras ibland svaga intellekt för att nästan hela sveriges befolkning ska ha något att skratta åt.
Är det verkligen rättvist?
Nej, snacka om kränkning!

SKÄRPNING Tv-BOLAGEN!

Ett annat ganska sjukt program är "Du är vad du äter".
Visst, detta program är inte sjukt i samma utsträckning.
Men i detta program ser man folk, som är så feta så det hotar deras liv.

Visst, de som är med på "Du är vad du äter" har ju själva satt sig i denna sits, och de ställer ju upp på att vara med i Tv.
Och så säger de i tv hela tiden att "Usch, jag förstår inte hur det har kunnat bli såhär"
För det första har dom ju fixat den kroppen själva, med hjälp av mat, mat & åter igen mat.
MEN, sen är det ju sjukt att Tv-bolagen vill vika ut deras liv så att hela Sverige kan se det.
Jag menar, hur kränkt känner man sig inte om det kommer fram en snubbe och säger "Hej, du är fet, vill du vara med i vårat program "Du är vad du äter?" "

Jag personligen skulle känna mig otroligt kränkt, och skulle aldrig ställa upp på ett så sjukt tv-pogram.


Och till sist, igår kväll låg jag och tittade på Insiders med min lillebror.
Och då handlade det om Bi,-homo sexuella människor.
Man fick följa deras liv, man fick se hur en kille & en tjej hade sex på deras sätt (Eftersom båda var attraherade av tjejer, och inte av motsatt kön)
Så drog dom varandra öve ryggen med en kniv som hade legat i frysen.
Redan där tyckte jag att det var sjukt, helt SJUKT!

Visst, de får gärna visa programm om homo & bi sexuella, men de behöver ju inte gå för långt.

Jaja, sen en bit in i programmet så frågar min lillebror vad Homosexuell var, vad Heterosexuell var och vad Bisexuell var.

Han blandar alltid ihop det där, så han frågade iallafall.
Och jag förklarade att Homosexuell var när man attraheras av samma kön, att Bisexuell är när man attraheras av båda könen och att Heterosexuell är att man attraheras av motsatt kön.

Då upprepade han det jag sa fats på ett annat sätt..  Han sa "Så Homosexuell är lebb eller bög alltså, och bisexuell är när man tänder på både killar & tjejer, och Hetrosexuell är normalt."

Sen började jag tänka. Är man verkligen så otrolig tnormal om man är hetrosexuell?
Vem har sagt att det är onormalt att vara bi eller homosexuell?

Visst, människan är ju visserligen inte skapt för att vara homosexuell.
Men för det behöver det ju inte vara onormalt?

Nä, jag fick mig en tankeställare iallafall.


Jag stör mig på en bunt av andra Tv-program också, men det är dom här som är helt sjuka faktiskt, iallafall enligt mig.
DU kanske har en helt annan åsikt, men då får du ha det också.

Men ni som läser det här och håller med mig får gärna lägga in en kommentar, så jag vet att det är iallafall någon mer som tänker som jag.

/Linn




image2Vad är det som gör det så kul att skratta åt de här? Tänk på at det är människor med känslor de här också!  SKÄRPNING SVERIGE!



Älskar dig Stefan :)<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah ja tkr samma som dig :D Man blir ju utskämt om man är med på typ du är vad du äter.. Ne
usch :P

2008-02-20 @ 14:18:07
Postat av: Carolina

Oj oj, vem var det som satt och mobbade alla ( och nu citerar jag dig och Johan)"mongon" vid köksbordet för några veckor sedan. ;)

2008-03-08 @ 17:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0