Katt-Snoppar & Feltolkande...

Ja.
Nu tog jag rubriken i helt fel ordning, men orkar inte gå tillbaks och ändra.
Lat.
Vi börjar ju då med Feltolkningar.
Har ni tänkt på vad mycket vi tar förgviet och hur mycket saker vi feltolkar?

Jag tänker ta ett exempel från mitt eget liv.
Igår när jag kom hem från min kära vän Camilla så pratade jag med min pojkvän i telefon.
Han ringde min mobil från sin mobil & han var tvungen att prata tyst, för han föräldrar sov.
Mobiler, eller iallafall MIN mobil hör man inte så bra i när den i andra luren pratar väldigt tyst.
Det typ börjar brusa och så.
Så min pojkvän tröttnade ju lite på att jag sa "Va" "Hallå" hela tiden, så vi avrundade samtalet till bästa förmåga.
Någon minut efter vi lagt på skickade han ett meddelande där det stog "Jag ringer imorgon så får vi prata/puss"

Och jag misstolkade det där direkt, och trodde ju att han ville prata med mig för att göra slut eller något.
Så jag sprang in och tjuvade å tmig mammas mobil och ringde han, och han sa "Men är du dum eller? Jag menade att jag ringe rimorgon så vi kan prata eftersom du inte hörde mig förut"

Oj, vad dum jag kände mig då.


Ett annat exempel på att ta saker förgviet.
Detta exempel tar jag också från mitt eget liv. Igår skulle jag egentligen vara med min kära vän Sara.
Så när jag kom hem från min pappa så skickade jag ett sms till Sara, och jag fick inget svar.
Jag skickade ett till, och två till,... ja, jag kom nog upp i sammanlagt 7 skickade sms till Sara inom loppet av en timme.
Och fick inget svar.
Till sist ringde jag till henne, och mobilen var avstängd.

Och jag som troligtvis har världens kortaste stubin spårade ju ur fullstädnigt och trodde Sara undvek mig.
 Nu använde jag uttrycket "Ta saker förgivet" på ett annat sätt än vad man brukar göra.
Återkommer till den förklaringen sen.

Jaja, och nu när jag loggade in på msn så visade det sig att jag hade haft jättefel.
Saras mobil är konstig & Sara hade jättedamp på en person igår.

Så jag både Feltolkade & tog en förgivet igår, jag kände mig stolt över vad jag uträttat under dagen.
Jag tröstade mig dock med att jag hade gjort EN god gärning.
Jag var med min käre vän Camilla till samhället och hjälpte henne handla..
Jag är bra..

Jo, åter till det där att ta saker förgivet.

För er som inte vet vad uttrycket betyder så skriver jag väl ner en kort förklaring här.

Du har en vän, som är din allra bästaste vän.
Ni umgås precis varje dag, hela dagarna.
Ni sklijs från varandra en kväll utan att bestämma att ni ska göra något dagen därpå.
Dagen därpå gör du dig iordning, äter, och ringer din vän och säger att du kommer till henne/honom nu.
Din vän säger "Men jag ska träffa en annan person idag"
Du säger till din vän att du trodde att du och hon/han skulle hitta på något idag.
Men ha i baktanke att när ni sklijdes åt på kvällen så bestämmde ni aldrig att ni skulle träffas dagen därpå.

Du har alldeles nyss tagit en person för givet. Grattis, den vänskapen kanske nyss blev förstörd.


Okej, nu ska jag förklara för er mina kära små vänner, varför i hela friden jag har just ordet katt-snopp som rubrik till mitt inlägg idag.
Jo, det ska jag förklara nu.

Jag har aldrig i hela mitt 17 åriga liv sett en katt-snopp.
Nej, jag är seriös, jag har inte ens vetat vart snoppen sitter på en katt.
Jag har tänkt på det mer än en gång när jag har suttit och haft tråkigt.
Jag slog tillochmed fast att katter helt enkelt inte har en snopp för någon vecka sen.
Sen idag, när jag satt här vid datorn uppslukad av mina egna tankar så ropar min lillebror på mig.
Eftersom jag har haft katt-snopps-disskutionen me dhonom ett flertal gånger har han också börjar fundera på om de verkligen har snopp.
Hursomhelst så ropade han på mig och sa att han tittar på en katt-snopp precis just då.
Han är inte pervers. Utan våran han-katt låg i soffan brevid min lillebror och tvättade sina juveler.
Då såg man den.
En liten rosa sak, som satt på kattens pung.
Jo, jag lovar, den satt faktiskt på pungen.
Min lillebror och jag tittade storögt på varandra.
En alldeles ny värld öppnade sig för oss.

Vi vet numera vart en katt snopp verkligen sitter, och att den överhuvudatget existerar.

Ett litet steg för människan, men ett stort för mänskligheten.!

Allt för mig!
/Linn

Ja Stefan, jag älskar dig fast jag missförstår & misstolkar ibland!<3<3 :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha linn katter har snopp hur annars skulle det kunna bli kattungar? :P ahhahahahaha a

2008-02-18 @ 20:36:39
URL: http://ElinToutin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0