Idé-Torka..

Joo, idag har jag lite utav vad man brukar kalla det hjärnsläpp eller idétorka.

Men jag tänkte därimot på en sak förut, när jag satt och läste Aftonbladet här hemma i lugn och ro.

På "Dagens fråga" som är allra längst bak i tidningen, så hade de frågat om huruvida folk tycker att killen/mannen ska betala första dejten.
En sjuk fråga.
Jag menar, om killen säger tillexempel : "Ska vi gå ut och äta middag, jag bjuder", så är det ju ganska självklart att killen betalar.
Och om tjejen säger tillexempel : "Ska vi gå ut och äta middag, jag bjuder", så är de tju ocså gansak självklart, att tjejen betalar.

MEN om killen därimot säger "Ska vi gå ut och äta?" Då har han ju inte sagt att han bjuder, och tjejen i fråga borde ha så mycket vett att ta med sig egna pengar.
Samma sak om tjejen säger "Ska vi gå ut och äta?" , så borde ju killen i fråga ha så mycket vett att ta med sig egna pengar.

Så den frågan, tycker jag personligen är sjuk.
Folk runtomkring i Sverige på "dagnes fråga" hade iallafall svarat "ja" på om de tycker att killen ska pröjsa första dejten!

Herregud, giriga flickor är egentligen.
Men sen kan det ju också vara att killen i fråga insisterar på att bjussa.
Då är det ju hans val, men flickor. Ta med pluskan, och ta inte förgivet att killen bjussar.

En sak till jag tänkt på idag är hur en familj kan ha så olika personligheter, eller ja, ni fattar, vad olik en individ är från en annan, trots att de tillhör samma familj.

Jag ska ta min egen familj som ett exempel. (Notera att såhär är det JAG tycker, det kanske inte min familj gör.)


Min äldsta bror Thim. Han är en lugn, snäll men stökig kille. Som nästan aldrig höjer rösten och tycker om att ligga på sitt rum och kolla på tv istället för att sitta med familjen och kolla på samma program. Hans rum ser ut som ett bombnedslag.

Min mellan bror Johan. Han är också en lugn kille, fast med väldigt hett temprament & gillar att fräsa åt oss andra i familjen, till skillnad från min äldsta bror Thim, är Johan nog renligheten HimSelf. Kläderna viker han snyggt och prydligt (Skulle jag också gjort med alla dessa dyra kläder han har), och han gillar mest att sitta vid datorn för sig själv och lyssna på musik. Hans rum är jämt fint.

Sen kommer jag. Jag är väl ganska lugn, men gillar när det händer saker omkring mig, jag har ett hett temprament men fräser inte så ofta åt min familj. Tycker om att vara social mot min familj och sitter gärna i vardagsrummet och ser på tv med dom. Mitt rum ser jämt hemskt ut.

Sen kommer min minsta bror Henrik som är lugn, men blir förbannat arg när han blir arg. Han gillar att ligga på soffan mest hela dagarna och är mycket social mot resten av familjen. Hans rum är också snyggt & prydligt.

Sen kommer kära mamma Eva. Hon är en snäll, lugn person som nästan aldrig är arg. Hon är otroligt social mot allt & alla. När hon blir arg blir hon riktigt arg, men det går över efter 10 minuter , då kommer hon och säger förlåt. Hon tycker om att ha snyggt & prydligt omkring sig, men är inte pedant på något sätt. Hon älskar att sitta i vardagsrummet med oss och titta på tv och bara ha det trevligt.

Sen kommer Pappa Tommy också. Han bor vi barn bara hos varannan helg eftersom han och mamma Eva är skilda, och han jobbar ute på veckorna. Han är den här stökiga & flummiga typen, som har ett temprament som heter duga. Fast det tempramentet visar han ytterst sällan, och när han väl gö det beror det oftast på något han bygger som går snett (Med andra ord är han en snickare), han är inte sådär otroligt social, men han kan om han vill.

Det är min familj, och vi är helt olika allihopa tycker iallafall jag, kan ju bero på att det är min familj och man tycker väl så då.
Lika till utseendet är vi väl inte heller direkt.
Sen finns det ju folk som säger att jag & Johan är kusligt lika, och att Thim & Henrik är kusligt lika. Men att alla vi 4 barn har en släng av både mor & far i oss.


Något mer har jag väl inte direkt tänkt på idag, har som sagt haft Idétorka och dåligt med inspirationskällor den här dagen.

Imorgon ska jag in till Karlskoga med min granne Sara och fixa spar-konto åt henne, så ska vi ta en fika också hade vi tänkt.
Sen får vi se fall min älskling där inne vill träffa mig imorgon, hoppas han vill det, för nu saknar jag honom väldigt mycket!<3

På Fredag blir det förhoppningsvis Boda Borg med M-L, Sanna & gänget också, är tok-sugen på att dra till Boda Borg.

Men vi får väl se fall jag får någon inspiration till ett intressantare inlägg imorgon, mina vänner?

Ha det bra!
/Linn

Stefan<3Stefan<3Stefan<3Stefan<3Stefan<3Stefan<3.. Jag älskar dig !:)<3image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0